Wikia

Psy i szczeniaki Wiki

Yorkshire Terrier

Komentarze0
145stron na
tej wiki

Yorkshire Terrier
York900.jpg
Charakterystyka Mały piesek pokojowy, o czujnym wyglądzie
Waga Do 3,2 kg
Wysokość Ok. 20 cm
Sierść Szata długa, lśniąca, miękka; bywa strzyżona
Umaszczenie Sierść stalowo-złota lub srebrno-złota
Kraj patronacki Wielka Brytania
Klasyfikacja
  • FCI: Grupa III, Sekcja 4, nr wzorca 86
  • AKC: Toy
  • ANKC: Grupa 1 (Toys)
  • CKC: Grupa 5 - Toys
  • KC(UK): Toy
  • NZKC: Toy
  • Yorkshire Terrier częściej nazywany Yorkiem - terrier w skórze psa pokojowego - wytworna zminiaturyzowana wersja przodków - łowców szczurów.

    Opis rasyEdytuj

    Pomimo małych rozmiarów i dekoracyjnej szaty, zachował ruchliwy i żwawy charakter teriera. Przywiązany do właściciela, jest entuzjastycznym (czasem nadmiernie) stróżem, zapalonym myśliwym (gdy pojawia się okazja) i kochającym, a zarazem wymagającym, towarzyszem. Nie myl go z psem pokojowym: potrzebuje wyzwań umysłowych i fizycznych, jeżeli nie chcesz, aby stał się znudzony i sfrustrowany. Nie uznaje swojego małego wzrostu i potrafi być agresywny w stosunku do większych psów, jeżeli nie zostanie z nimi oswojony od okresu szczenięcego. To mały pies o wielkiej osobowości. 

    Yorki wystawowe i te trzymane w domu różnią się zarówno rozmiarami, jak i szatą. Te wychowane w domu są często większe, a elegancka szata wystawowa, z opadającymi na ziemię jedwabistymi puklami włosów, jest trudna do osiągnięcia w rodzinie.

    Yorkshire terriery to małe psy należące do rasy, która powstała w angielskim hrabstwie Yorkshire. Jest to pies dobrze znany, z charakterystycznym kucykiem na głowie. Zanim trafił na salony, yorkshire terrier był zwykłym łowcą szczurów w rejonach górniczych. Jest uparty. Zaatakowany - podejmie każde wyzwanie. Ten wesoły, przymilny piesek uwielbia towarzystwo dzieci, podobnie jednak jak one, bywa nieobliczalny i kapryśny.

    CiekawostkiEdytuj

    • Rasa yorkshire terrier powstała dzięki wysiłkom górników, którzy starali się stworzyć tak małego psa do polowań na szczury, żeby mógł zmieścić się w kieszeni.
    • W XIX wieku szkoccy górnicy, którzy często zajmowali się kłusownictwem, używali yorkshire terrierów do wypłaszania królików z nor. Aby psy te miały dłuższą sierść - dzięki której łatwiej i szybciej dawały się podnosić - krzyżowano je z maltańczykami. Sierść yorkshire terriera jest długa, prosta i lśniąca; ma delikatną jedwabistą strukturę i wymaga codziennego szczotkowania.

    GaleriaEdytuj

    York3.jpg

    Więcej od Wikii

    Losowa wiki