FANDOM

Wyżeł Weimarski Krótkowłosy
185px-WW 3.jpeg
Charakterystyka Wysoki, smukły pies; charakterystyczną cechą jest krótki ogon
Waga
  • Pies: 30-40 kg
  • Suka: 25-35 kg
  • Wysokość
  • Pies: 59-70 cm
  • Suka: 56-65 cm
  • Sierść Szata krótka, gładka i twarda; lśniąca
    Umaszczenie Sierść może mieć kolor jedynie niebieski
    Kraj patronacki Niemcy
    Klasyfikacja FCI: Grupa VII, Sekcja 1, nr wzorca 99

    Wyżeł Wiemarski krótkowłosy - "szary duch" jest jedną z najbardziej charakterystycznych ras psów mysliwskich dzięki swojej metalicznej szacie i jasnych oczach.

    Opis rasyEdytuj

    Nadzwyczajny, uniwersalny pies jest iteligentny, bystry i oddany właścicielowi. Jest także dynamiczny i dysponyje niespożytną energią i dominującym charakterem, wymaga więc dużej ilości oswajania, treningu, uwagi i miłości ze strony silnego i wyposarzonego w równie silną wolę tresera. We właściwych rękach jest wspaniałym psem, musi jednakże być cały czas zajęty. Znudzony, niewybiegany Weimarner staje się koszmarem - zaborczym, nadopiekuńczym, niespokojnym, hałaśliwym i destrukcjynym.

    Niemieccy myśliwi hodowali psy tego typu już w siedemnastym wieku, lecz do wieku wieku dziewiętnastego Weimaraner był hodowany tylko na niemieckim dworze Wiemarskim. Do Stanów Zjedonoczonych trafil w roku 1929, a do Wielkiej Brytanii w 1952. Obecnie znany jest jako pies myśliwski. W 1952 roku pojawiła się odmiana długowłosa, lecz rzadko spotykana.

    GaleriaEdytuj

    185px-WW 1.jpeg

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki