FANDOM

Sznaucer Miniaturowy
67672-sznaucerka-miniaturka-1.jpg
Charakterystyka Jest to miniaturka Sznaucera Olbrzyma
Waga 4,5-7 kg
Wysokość 30-35 cm
Sierść Szata szorstka, dwuwarstwowa; na pysku tworzy brodę
Umaszczenie Sierść może mieć kolor biały, czarny, czarno-srebrny albo "pieprz i sól"
Kraj patronacki Niemcy
Klasyfikacja
  • FCI: Grupa II, Sekcja 1, nr wzorca 183
  • AKC: Terrier
  • ANKC: Grupa 6 (Utility)
  • CKC: Grupa 4 - Terriers
  • KC(UK): Utility
  • NZKC: Utility
  • UKC: Terriers
  • Sznaucer Miniaturowy - mały pies z grupy sznaucerów i pinczerów wyhodowany w Niemczech na psa do towarzystwa.

    Ta miniaturka sznaucera olbrzyma jest żwawym towarzyszem i dobrze czuje się w domu. Jest równie szczęśliwy, gdy bawi się ze starszymi dziećmi, jak też gdy wychodzi na spacer do pobliskiego parku z ich dziadkami. Jest i idealnym psem dla młodych i starych.

    CharakterEdytuj

    Miniaturka jest zbliżona charakterem do Średniaka, jednak psy tej rasy są bardziej szczekliwe i odważne - tak jak małe psy. Są jedną z ras najmniej podatnych na Syndrom Małego Psa, czyli agresywność u małego psa, w szczególności bardzo rozpieszczanego.

    Szata i umaszczenieEdytuj

    Szatę mają dwuwarstwową wymagającą trymowania. Umaszczenie jest najczęściej pieprz i sól, rzadziej białe i czarne. W przeciwieństwie do większości białych psów, u sznaucera za sierść tego koloru odpowiada kompletny brak pigmentu we włosie, a nie biały barwnik.

    Sznaucery miniaturowe, w przeciwieństwie do innych psów prawie nie linieją, co w warunkach domowych jest szczególnie atrakcyjną cechą. By pies wyglądał schludnie, wychodzące włosy można wyskubywać ręką albo specjalnym nożem - to jednak zadanie dla specjalisty. Można też przystrzygać szatę, ale to powoduje jej zmiękczenie. Najbardziej charakterystyczną odmianą jest tak zwane umaszczenie pieprz z solą - włosy okrywowe mają na przemian jasne i ciemne prążki. Efekt ten znika, jeżeli szata jest przycinana.

    HistoriaEdytuj

    Sznaucery powstały w Niemczech, a miniaturki wyhodowano dzięki selekcji najmniejszych osobników z miotów ich większych kuzynów. Ten proces rozpoczęło we Frankfurcie dwóch hodowców: Georg Riehl i Heinrich Schott. Do przyspieszenia procesu miniaturyzacji wykorzystywali także inne rasy, jak małpi pinczer. Niewykluczone, że odegrały tu rolę równie inne rasy, jak szpic miniaturowy, ale nie ma na to dowodów. Rasę ostatecznie uznano pod koniec lat 80. XIX wieku.

    GaleriaEdytuj

    Sm1.jpg

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki