FANDOM

Sznaucer Średni
Noel cleopatra.jpg
Charakterystyka Z wyglądu identyczny jak jego większy krewniak - Sznaucer Olbrzym
Waga 14-20 kg
Wysokość 45-50 cm
Sierść Szata dwuwarstwowa, gęsta i szorstka
Umaszczenie Sierść czarna, srebrna albo "pieprz i sól"
Kraj patronacki Niemcy
Klasyfikacja
  • FCI: Grupa II, Sekcja 1, nr wzorca 182
  • AKC: Working
  • ANKC: Grupa 6 (Utility)
  • CKC: Grupa 3 - Working Dogs
  • KC(UK): Utility
  • NZKC: Utility
  • UKC: Herding Dog Breeds
  • Sznaucer Średni - średni pies z grupy pinczerów i sznaucerów wychodowany w Niemczech jako pies stróżujący lub/i do towarzystwa. 

    Szata i umaszczenieEdytuj

    Sznaucery mają dwuwarstwową sierść najczęściej w kolorze czarnym, lub pierprz i sól, czyli szary z białym, oraz bardzo rzadko białe. Jest jednym z nielicznych psów posiadających wąsy, brodę, oraz grzywkę. 

    ZachowanieEdytuj

    Sznaucery Średnie są bardzo miłe, inteligentne, jednak nieufne wobec obcych. Często zdarzają się u nich przypadki  obwąchiwania osób spotkanych na ulicy, szczególnie dzieci. Są bardzo szczekliwe, ale nie tak, jak ich mniejsze wersje. Bardzo często szczekają, czy to w domu, czy na ulicy. Z pozoru małe psy, jednak głos mają bardzo gruby, nawet suczki, więc często są wykorzystywane do obrony domów. Bardzo lubią dzieci. Potrzebują wiele ruchu.

    Zdrowie i pielęgnacjaEdytuj

    Potrzebują dosyć częstej pielęgnacji, najczęściej co dwa i pół tygodnia. Jak wszystkich psów z dwuwarstwową szatą potrzebuja trymowania. Co do ich zdrowia żyją przeciętnie 8-12 lat i są podatne na choroby serca, oraz po mimo średniej wielkości na skręt żołądka, jednak dużo mniej niż większe rasy.

    Zobacz teżEdytuj

    GaleriaEdytuj

    Sś2.jpg

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki