FANDOM

Rhodesian Ridgeback
Rhodesian Ridgeback.jpg
Charakterystyka Wysoki, smukły pies o dużych uszach
Waga 29-40 kg
Wysokość 61-69 cm
Sierść Szata krótka, gładka i lśniąca
Umaszczenie Sierść w kolorze od jasnopszennego do czerwonopszennego
Kraj patronacki Zimbabwe
Klasyfikacja FCI: Grupa VI, Sekcja 3, nr wzorca 146
Rhodesian Ridgeback (czyt. Rodezjan Ridżbek) — duży pies z grupy gończych oraz posokowców. Typ dogowaty i wyżłowaty.

UmaszczenieEdytuj

Czerwono - płowe lub jasno przeniczne; dopuszczalne małe białe znaczenie na piersi i palcach. Pysk często grafitowy podobnie jak nos.

WłosEdytuj

Rhodesian-Ridgeback1.jpg

Na tym zdjęciu dokładnie widać pręgę Rhodesiana

Krótki, gładki, przylegający, dość sztywny. Na grzbiecie charakterystyczna dla rasy pręga z włosa rosnącego w odwrotną stronę niż reszta szaty.

BudowaEdytuj

Rhodesian to pies muskularny o płynnym i lekkim chodzie. Ma bardo grube kości. Głowa szeroka, dość płaska o mocnych szczękach. Oczy wyraziste, okrągłe. Uszy średniej wielkości zwisające płasko przy głowie. Ogon średniej długości, nie może się zakręcać, ani unosić ponad linię grzbietu.

CharakterEdytuj

Dumny, inteligentny, posiada instynkt łowieckim. Jest psem samodzielnym w działaniu.

Stosunek do człowiekaEdytuj

Nieufny w stosunku do obcych, bardzo szybko reaguje, co czasem może sprawiać problemy. W stosunku do właścicieli przywiązany i chętny do współpracy. Nie jest jednak psem dla osoby niedoświadczonej.

Historia RasyEdytuj

Współczesny Rhodesian powstał w wyniku krzyżówek miejscowych psów pariasów z psami przywiezionymi przez europejskich osadników, a także z miejscowymi pół dzikimi psami o charakterystycznej prędze na grzbiecie. Był to pies używany głównie jako pies myśliwski na duże afrykańskie drapieżniki, w tym lwy. Wzorzec Rhodesiana Ridgebacka został opisany w 1922 roku, przyjęty przez Południowo Afrykański Kennel Club w 1926.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki