FANDOM

Petit Basset Griffon Vendéen
Petit basset griffon vendeen
Charakterystyka Niski pies o dość długim kręgosłupie i krótkim ogonie
Waga 11-15 kg
Wysokość 34-38 cm
Sierść Szata sztywna, dość długa
Umaszczenie Sierść biała w ciemne łaty
Kraj patronacki Francja
Klasyfikacja FCI: Grupa VI, Sekcja 1.3, nr wzorca 67
Petit Basset Griffon Vendéen - niewielki pies gończy z rodziny posokowców.

Ta rasa często jest znana ze skrótu PBGV. Ekstrawertyczny z natury, Petit Basset Griffon Vendéen staje się coraz powszechniej docenianym psem do towarzystwa.

PopularnośćEdytuj

Są to przyjazne, żywe psy, choć z silnym charakterem. Zawsze chętnie włączają się w życie rodzinne, bardzo dobrze się czują, gdy mają dużo ruchu. Ich szorstka, sztywna szara jest łatwa w utrzymaniu, powstała w celu ochrony psa przed ostrą roślinnością podczas buszowania po zaroślach. Aby usunąć błoto z szat, wystarczy ją wyczesać po wyschnięciu. Długiej szaty zwykle się nie przycina. Sfory tych psów są trzymane do polowania na króliki i zające, nic więc dziwnego, że na spacerze Petit Basset rzuci się w pogoń za każdym takim zwierzęciem.

HistoriaEdytuj

Wiele ras psów gończych powstało we Francji i tak też było z PBGV. Rasa należy do grupy gryfonów z Wangei, do której należą co najmniej cztery rasy różniące się wysokością. Istnieją dwie rasy typu basset, jednak gdy podczas gdy PBGV jest dziś popularny, jego nieco większy kuzyn, Grand Basset Griffon Vendéen jest poza swoją ojczyzną jest poza swoją ojczyzną praktycznie nieznany. "Basset" w nazwie rasy odnosi się do krótkich nóg, a "Griffon" do szorstkiej szaty. Wszystkie te rasy powstały w departamencie Wandei we Francji, przy czym obie "bassetowate" formy rozdzielono dopiero w 1950 roku.

GaleriaEdytuj

Petit basset griffon vendeen 2

Więcej z Fandomu

Losowa wiki