FANDOM

Charcik Włoski
Charcik włoski4
Charakterystyka Mały pies o typowej dla chartów budowie
Waga 5 kg
Wysokość 32-38 cm
Sierść Szata krótka oraz delikatna
Umaszczenie Sierść czarna, szara, błękitna lub płowa
Kraj patronacki Włochy
Klasyfikacja
  • FCI: Grupa X, Sekcja 3, nr wzorca 200
  • AKC: Toy
  • ANKC: Grupa 1 (Toys)
  • CKC: Grupa 5 – Toys
  • KC(UK): Toy
  • NZKC: Toy
  • UKC: Grupa 8 – Companion Dog
  • Charcik Włoski - pies z rodziny chartów.

    W świecie hodoców zawsze istniała tendencja do tworzenia miniatur różnych ras. Charcik włoski jest tego typowym przykadem. To znakomity domowy pies do towarzystwa i obecnie występuje w wielu odmianach barwnych.

    HistoriaEdytuj

    Rodowód chartów jest jednym z najdawniejszych, a miniaturowe odmiany tych psów były znane już w starożytnym Egipcie. Niewątpliwie należały do niezwykle cennych, jako że ich zmumifikowane ciała znajduje się w grobowcach faraonów. Później miniaturowe charty stały się bardzo popularne jako psy do towarzystwa na dworach królewskich Europy i ich podobizny znajduje się na malowidłach z tego okresu. Pod koniec XIX w, trend do miniaturyzacji niemal unicestwił tę rasę, na szczęście staranna hodowla przywróciła ją do życia i dzisiaj charciki włoskie znów mają się dobrze.

    Miniaturowy atletaEdytuj

    Charcik włoski jest niemal pod każdym względem miniaturką prawdziwego charta, nawet jeżeli chodzi o sposób chodzenia.

    CiekawostkiEdytuj

    • Fryderyk Wielki miał niegdyś ponad 30 psów tej rasy, a na dworze Ludwika XIV charciki królowały niepodzielnie!
    • Piccolo Levriero Italiano, jak nazywają go w kraju pochodzenia rasy, jest bodajże najstarszą miniaturową rasą chartów, i występował już na dworze egipskich faraonów.

    GaleriaEdytuj

    P 337240

    Więcej z Fandomu

    Losowa wiki